marți, 26 noiembrie 2013

Temă suplimentară

       Scrie o compunere de 15 - 20 de rânduri, în care să îți exprimi opinia despre emoțiile fetiței în prima zi
de scoală, așa cum sunt ele sugerate în fragmentul următor:

Sofia, sora mamei (parc-o văd: sfrijită, oacheșă, cu ochii totdeauna ca după plâns), mi-a cusut un șorț negru de satin lucios. Ea avea să mi-l coasă, la începutul fiecărui an, până la bacalaureat.
Aveam cu mine, când m-am dus în prima zi la școală, tot ce mi se ceruse pe listă, chiar și partea a doua a abecedarului, și toc, și penite, și cerneală, adică lucruri de care urma să am nevoie abia în trimestrul al treilea. Și tare mi-era frică să nu mi se pună o întrebare la care să nu știu să răspund. Și la gândul că nu știu de acasă să scriu și să citesc, m-a cuprins o adevarată panică.
Curtea era plină. Fetele (...] se plimbau câte două, vorbeau între ele în șoaptă sau, dimpotrivă, tare și fără sfială. Dar iată că ochii uneia dintre profesoare se opresc asupra mea. Nu încăpea nicio  îndoială, nu mai era nicio scăpare. O sa-mi pună o întrebare din cărțile pe care le am în ghiozdan. Sau mă va mustra ca am venit la școală, deși n-am împlinit șapte ani. Într-adevăr, mie mi-a vorbit profesoara:
- Sa-i spui mamei tale să te pieptene cu două codițe strânse bine pe cap, că aici suntem la școală, nu la bal.
Picioarele mi-au tremurat. Obrajii mi s-au încălzit. Am răspuns tare și deslușit:
- Da, doamnă.
Atunci, altă profesoară s-a apropiat de mine, mi-a pus mâna pe obraz și m-a întrebat cum mă cheamă. Era profesoara clasei întâi.
            (Cella Serghi, Pânza de păianjen - fragment)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu