sâmbătă, 7 decembrie 2013

Barem teza cu subiect unic la limba și literatura română -Ilfov- clasa a VIII-a

INSPECTORATUL ȘCOLAR JUDEȚEAN ILFOV
 



TEZĂ CU SUBIECT UNIC PE JUDEȚ LA LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ
SEMESTRUL I
CLASA a VIII-a

BAREM DE CORECTARE ȘI NOTARE

Se punctează oricare alte formulări/modalități de rezolvare corectă a cerințelor.
Nu se acordă punctaje intermediare, altele decât cele precizate explicit prin barem. Nu se acordă fracțiuni de punct.
Se acordă 10 puncte din oficiu. Nota finală se calculează prin împărțirea la 10 a punctajului total acordat pentru lucrare.

SUBIECTUL I (42 de puncte)
A.1. câte 3 puncte pentru fiecare cuvânt indicat corect ( de exenplu: preschimbat- derivare; liniştit-conversiune)                                                                                                                   2x3p=6puncte
    2. câte 2 puncte pentru fiecare sinonim găsit (de exemplu: apasă-presează; stranii-ciudate; călător-pasager)                                                                                                             3x2p=6 puncte
    3. 3 puncte pentru identificarea rimei (= încrucişată); 3 puncte pentru precizarea măsurii (11 silabe)                                                                                                                             2x3p=6puncte
    4. câte 3 puncte pentru fiecare figură de stil numită (de exemplu: liniştit, uşure, grea =epitete; pe ţarină, pe suflet şi pe casă= enumeraţie; omătul ce apasă „ca o piatră grea”= comparaţie); pentru simpla transcriere a sintagmei se acordă câte 1 punct.
                                                                                                                                       2x3p=6 puncte
    5. izolează substantivul în cazul vocativ „călătorule” de restul enunţului                           6 puncte

B – câte 2 puncte pentru prezentarea oricăror  două caracteristici ale operei lirice, prin raportare
 la fragmentul dat ;                                                                                                   2x2p=4 puncte
   −  evidenţierea completă a rolului mijloacelor artistice în sugerarea sentimentelor, aşa cum apar în text – 4p/ ilustrare parţial adecvată – 2p                                                                                  4 puncte                                                                                                                                     
   − redactarea unui conţinut adecvat cerinţei formulate (claritatea şi coerenţa ideilor; echilibru între componente; dispunerea paragrafelor) 2p/conţinut parţial adecvat 1p                                    2 puncte                                                                                                                                                                                                                                                                                                         
    – respectarea limitei minime de spaţiu indicate                                                                   2 puncte                                                                                        
                         
SUBIECTUL AL II-LEA (36 de puncte)
   A
1.  Vârful de munte cu cea mai mare altitudine este Moldoveanu –2 p;
     Una dintre atracţiile zonei era herghelia de cai lipiţani –2 p                                   2x2p=4 puncte                                       
2.   „În acest fel, nu voi risca să fiu atacat de urşii care mişună pe aici în căutarea hranei”    4 puncte 
3.   mulţi= adjectiv pronominal nehotărât; trecusem=verb predicativ; în=prepoziţie; mănăstirii=substantiv  comun                                                                                  4x1p=4puncte                                                                                                                            
bătrâne=atribut adjectival; de versantul=complement indirect; care=subiect; să câştige= predicat verbal                                                                                                          4x1p=4 puncte
4.    „să fiu atacat de urşii”; „care mişună pe aici în căutarea hranei”                   2x2p=4 puncte
5.    2 p pentru delimitarea corectă a propoziţiilor ( Am urcat pe munte /ca să văd cerul mai de aproape.)/ 2 p pentru realizarea contragerii (ca să văd cerul mai de aproape= spre a vedea cerul mai de aproape).                                                                                                       2x2p=4 puncte                                                                 

B. – relatarea unei întâmplări, respectând succesiunea logică a evenimentelor 4 p./relatarea unei
întâmplări, fără respectarea succesiunii logice a evenimentelor 2 p.                                      4 puncte
– câte 2 puncte pentru precizarea fiecăruia dintre cele două elemente ale contextului spaţio-temporal 
                                                                                                                                       2x2p=4 puncte
– adecvarea conţinutului la cerinţă (claritatea şi coerenţa ideilor; echilibru între componentele
compunerii) 2 p./conţinut parţial adecvat 1 p.                                                                         2 puncte
– respectarea precizării privind numărul de cuvinte                                                                2 puncte

12 puncte se acordă pentru redactare, astfel:
unitatea compoziţiei 1 punct
coerenţa textului 2 puncte
registrul de comunicare, stilul şi vocabularul adecvate conţinutului 2p./adecvarea parţială 1p.
                                                                                                                                                  2 puncte
ortografia (0 erori-3p./ 1-2 erori – 2p./ 3-4 erori – 1p./ 5 sau mai multe erori – 0p.)          3 puncte
punctuaţia (0-erori-2p./ 1-2 erori – 1p./ 3 sau mai multe erori – 0p.)                                  2 puncte
aşezarea corectă a textului în pagină                                                                                   1 punct

lizibilitatea                                                                                                                            1 punct

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu